Klasa Premium

Michelin


PILOT ALPIN 5 SUV 225/60 R18"
Zimowe

Dostępność:

Ostatnie sztuki

Kod producenta 747952W2021
Szerokość 225
Profil 60
Srednica 18"
Sezon
ZimoweZimowe
Producent Michelin
Dodatkowe Wzmocnienie (XL), RunFlat
Homologacja BMW (*), Mini
Indeks nośności 104 (max 900kg)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Klasa przyczepności B
Opor toczenia C
Hałas 68dB
Rok produkcji 2021

Pokaż więcej

Pokaż mniej

icon2

Cena:

od 1512 zł / szt.

Ilość:

Opis produktu

Michelin PILOT ALPIN 5 SUV to opona zimowa klasy premium. Jest dedykowana do samochodów osobowych.

Opona posiada kierunkowy wzór bieżnika. Kształt bieżnika przypominający literę „V” to częsty zabieg w przypadku opon zimowych.

Szerokie rowki obwodowe i boczne sprawnie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe. Zmniejsza się przez to ryzyko powstania aquaplaningu oraz skraca się droga hamowania.

Klocki bieżnika są poprzecinane dużą liczbą specjalnych stromych lameli, które odpowiadają za skuteczną trakcję oraz hamowanie na zaśnieżonych i pokrytych lodem drogach.

Nowoczesna mieszanka gumowa pozostaje elastyczna nawet w ekstremalnie niskich temperaturach zachowując wszelkie właściwe parametry jezdne.

Zoptymalizowany wzór bieżnika powoduje, że jazda jest stabilna i komfortowa.

Michelin PILOT ALPIN 5 SUV to opona dla kierowców, którzy wymagają najlepszych osiągów i najwyższej jakości wykonania.

Etykieta EU
paliwo

Efektywność paliwowa

Wpływ opon na zużycie paliwa w samochodzie. Przybliżona różnica pomiędzy zużyciem paliwa w samochodzie z oponami z oceną "A", a pojazdem z oponami "G" to około 7,5% czyli ok. 6 litrów paliwa na 1000 km.

nawierzchnia

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Samochód jadący 80 km/h wyposażony w opony z oceną "A" może zatrzymać się do 18 metrów wcześniej niż takie samo auto wyposażone w opony "F".

hałas

Poziom hałasu

Poziom wytwarzanego przez oponę hałasu wpływa na komfort podróżowania samochodem. Hałas, który powstaje przy toczeniu się opony z oceną "1" jest o około 6 decybeli mniejszy niż przy oponie z oceną "3".

EU tyre Label

O producencie - Michelin

Michelin - Dwóch braci, którzy zmienili motoryzację

Historia tego światowego koncernu rozpoczęła się we francuskim mieście Clermont-Ferrand. W 1898 roku bracia André Jules Aristide Michelin i Édouard Michelin założyli firmę Générale des Établissements Michelin.

Pierwszą oponę pneumatyczną z dętką bracia wyprodukowali już w 1891 roku. Żeby rozwijać ten innowacyjny pomysł potrzebny był rozgłos.

Bracia stworzyli L'Éclair (Błyskawica), czyli pierwszy w historii samochód wyposażony w opony z prawdziwego zdarzenia. W 1895 roku wzięli nim udział w wyścigu Paris-Bordeaux-Paris na dystansie 1200 km. Udowodnili wszystkim, że mają rację i ich opona to przyszłość.

Bibendum to maskotka i znak rozpoznawczy firmy stworzona w 1898 roku. „Ludzik Michelin” zdobył w 2000 roku tytuł najlepszego logo w historii.

W 1913 roku bracia Michelin ponownie wprowadzili nowość na rynek motoryzacyjny. Wymienne stalowe koło z oponą. Kierowcy mieli teraz możliwość w maksymalnie krótkim czasie usunąć usterkę.

Za największą innowację firmy uważa się wprowadzenie do sprzedaży pierwszej opony radialnej. „Michelin X” był dostępny od 1949 roku.

Wprowadzanie nowych rozwiązań przyśpieszyło dzięki otworzeniu w 1965 roku toru testowego i ośrodka badawczego Ladoux Testing and Research Center we Francji.

Efektem badań było tworzenie pierwszych na rynku wyjątkowych opon.

W 1982 roku pojawiła się zimowa opona „Michelin XM +S100”. Jako pierwsza posiadała głębokie lamelki na bieżniku.

W 1992 roku wprowadzono pierwszą w historii „zieloną oponę”. „Michelin MXN” charakteryzował się obniżonym oporem toczenia. Krzemionka użyta w mieszance gumowej poprawiła również bezpieczeństwo i wytrzymałość opony.

Od 1995 roku Michelin jest właścicielem większościowym olsztyńskiego Stomilu. Obecnie fabryka jest uważana za jedną z najnowocześniejszych w Europie.

Michelin jest największym europejskim koncernem produkującym opony.

Gwarancja

Gwarancja na opony Michelin wynosi 5 lat od daty zakupu lub do momentu osiągnięcia granicznego, dopuszczalnego przez przepisy zużycia czoła bieżnika (1,6 mm), w zależności od tego co nastąpi wcześniej.

Opinie klientów

Brak opinii o produkcie

Posiadasz ten produkt?

Napisz recenzję