Darmowa dostawa
dla każdego zamówienia krajowego
Michelin
Dostępność:
Produkt niedostępny
Kod producenta | 942166W2018 |
Szerokość | 245 |
Profil | 40 |
Srednica | 18" |
Sezon | Letnie |
Producent | Michelin |
Dodatkowe | Wzmocnienie (XL) |
Homologacja | Audi (AO) |
Indeks nośności | 97 (max 730kg) |
Indeks prędkości | ZR (do 240 km/h) |
Klasa przyczepności | A |
Opor toczenia | D |
Hałas | 71dB |
Rok produkcji | 2018 |
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Cena:
od 724 zł / szt.Ilość:
Michelin PILOT SPORT 3 to opona letnia klasy premium. Jest przeznaczona do samochodów sportowych oraz tych generujących duże moce.
Opona posiada asymetryczny bieżnik. Jest to rozwiązanie, które pozwalana na osiągnięcie wysokich parametrów jezdnych na wielu obszarach.
Szerokie rowki obwodowe szybko odprowadzają wodę spod czoła bieżnika. Zmniejsza to ryzyko powstania zjawiska aquaplaningu.
Klocki bieżnika o zwiększonej sztywności poprawiają stabilność w czasie hamowania. Ma to wpływ na skrócenie drogi hamowania.
Opona Michelin PILOT SPORT 3 to bardzo dobre rozwiązanie dla Klientów, którzy cenią sobie sportowe osiągi z jakością klasy premium.
Wpływ opon na zużycie paliwa w samochodzie. Przybliżona różnica pomiędzy zużyciem paliwa w samochodzie z oponami z oceną "A", a pojazdem z oponami "G" to około 7,5% czyli ok. 6 litrów paliwa na 1000 km.
Samochód jadący 80 km/h wyposażony w opony z oceną "A" może zatrzymać się do 18 metrów wcześniej niż takie samo auto wyposażone w opony "F".
Poziom wytwarzanego przez oponę hałasu wpływa na komfort podróżowania samochodem. Hałas, który powstaje przy toczeniu się opony z oceną "1" jest o około 6 decybeli mniejszy niż przy oponie z oceną "3".
O producencie - Michelin
Michelin - Dwóch braci, którzy zmienili motoryzację
Historia tego światowego koncernu rozpoczęła się we francuskim mieście Clermont-Ferrand. W 1898 roku bracia André Jules Aristide Michelin i Édouard Michelin założyli firmę Générale des Établissements Michelin.
Pierwszą oponę pneumatyczną z dętką bracia wyprodukowali już w 1891 roku. Żeby rozwijać ten innowacyjny pomysł potrzebny był rozgłos.
Bracia stworzyli L'Éclair (Błyskawica), czyli pierwszy w historii samochód wyposażony w opony z prawdziwego zdarzenia. W 1895 roku wzięli nim udział w wyścigu Paris-Bordeaux-Paris na dystansie 1200 km. Udowodnili wszystkim, że mają rację i ich opona to przyszłość.
Bibendum to maskotka i znak rozpoznawczy firmy stworzona w 1898 roku. „Ludzik Michelin” zdobył w 2000 roku tytuł najlepszego logo w historii.
W 1913 roku bracia Michelin ponownie wprowadzili nowość na rynek motoryzacyjny. Wymienne stalowe koło z oponą. Kierowcy mieli teraz możliwość w maksymalnie krótkim czasie usunąć usterkę.
Za największą innowację firmy uważa się wprowadzenie do sprzedaży pierwszej opony radialnej. „Michelin X” był dostępny od 1949 roku.
Wprowadzanie nowych rozwiązań przyśpieszyło dzięki otworzeniu w 1965 roku toru testowego i ośrodka badawczego Ladoux Testing and Research Center we Francji.
Efektem badań było tworzenie pierwszych na rynku wyjątkowych opon.
W 1982 roku pojawiła się zimowa opona „Michelin XM +S100”. Jako pierwsza posiadała głębokie lamelki na bieżniku.
W 1992 roku wprowadzono pierwszą w historii „zieloną oponę”. „Michelin MXN” charakteryzował się obniżonym oporem toczenia. Krzemionka użyta w mieszance gumowej poprawiła również bezpieczeństwo i wytrzymałość opony.
Od 1995 roku Michelin jest właścicielem większościowym olsztyńskiego Stomilu. Obecnie fabryka jest uważana za jedną z najnowocześniejszych w Europie.
Michelin jest największym europejskim koncernem produkującym opony.
Gwarancja na opony Michelin wynosi 5 lat od daty zakupu lub do momentu osiągnięcia granicznego, dopuszczalnego przez przepisy zużycia czoła bieżnika (1,6 mm), w zależności od tego co nastąpi wcześniej.