Klasa Premium

Michelin


PRIMACY 4+ 235/50 R18"
Letnie

Dostępność:

Ostatnie sztuki

Kod producenta 777556
Szerokość 235
Profil 50
Srednica 18"
Sezon
LetnieLetnie
Producent Michelin
Dodatkowe Wzmocnienie (XL)
Indeks nośności 101 (max 825kg)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Klasa przyczepności A
Opor toczenia B
Hałas 70dB
Rok produkcji 2022

Pokaż więcej

Pokaż mniej

icon2

Cena:

od 1104 zł / szt.

Ilość:

Opis produktu

Michelin Primacy 4+ to opona letnia klasy premium. Jest dedykowana do samochodów osobowych oraz samochodów typu SUV.

Opona została wyposażona w asymetryczny bieżnik. Takie rozwiązanie pozwala uzyskać zrównoważone parametry jezdne.

Rowki obwodowe oraz rowki poprzeczne sprawnie odprowadzają wodę z powierzchni bieżnika. Zmniejsza to możliwość powstania zjawiska aquaplaningu.

Zoptymalizowana rzeźba bieżnika wpływa na powiększenie powierzchni styku opony z nawierzchnią. Ma to przełożenie na polepszoną przyczepność opony na suchej oraz mokrej nawierzchni. Skraca się droga hamowania.

Solidne klocki barkowe oraz żebra środkowe odpowiadają za sztywność konstrukcji. Jazda jest bardziej stabilna, a manewry bardziej precyzyjne.

Zastosowana technologia Michelin EverGrip zapewnia bezpieczeństwo, optymalną przyczepność i długą żywotność.

Opona Michelin Primacy 4+ to opona o wysokich parametrach jezdnych, przeznaczona dla wymagających Klientów.

Etykieta EU
paliwo

Efektywność paliwowa

Wpływ opon na zużycie paliwa w samochodzie. Przybliżona różnica pomiędzy zużyciem paliwa w samochodzie z oponami z oceną "A", a pojazdem z oponami "G" to około 7,5% czyli ok. 6 litrów paliwa na 1000 km.

nawierzchnia

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Samochód jadący 80 km/h wyposażony w opony z oceną "A" może zatrzymać się do 18 metrów wcześniej niż takie samo auto wyposażone w opony "F".

hałas

Poziom hałasu

Poziom wytwarzanego przez oponę hałasu wpływa na komfort podróżowania samochodem. Hałas, który powstaje przy toczeniu się opony z oceną "1" jest o około 6 decybeli mniejszy niż przy oponie z oceną "3".

EU tyre Label

O producencie - Michelin

Michelin - Dwóch braci, którzy zmienili motoryzację

Historia tego światowego koncernu rozpoczęła się we francuskim mieście Clermont-Ferrand. W 1898 roku bracia André Jules Aristide Michelin i Édouard Michelin założyli firmę Générale des Établissements Michelin.

Pierwszą oponę pneumatyczną z dętką bracia wyprodukowali już w 1891 roku. Żeby rozwijać ten innowacyjny pomysł potrzebny był rozgłos.

Bracia stworzyli L'Éclair (Błyskawica), czyli pierwszy w historii samochód wyposażony w opony z prawdziwego zdarzenia. W 1895 roku wzięli nim udział w wyścigu Paris-Bordeaux-Paris na dystansie 1200 km. Udowodnili wszystkim, że mają rację i ich opona to przyszłość.

Bibendum to maskotka i znak rozpoznawczy firmy stworzona w 1898 roku. „Ludzik Michelin” zdobył w 2000 roku tytuł najlepszego logo w historii.

W 1913 roku bracia Michelin ponownie wprowadzili nowość na rynek motoryzacyjny. Wymienne stalowe koło z oponą. Kierowcy mieli teraz możliwość w maksymalnie krótkim czasie usunąć usterkę.

Za największą innowację firmy uważa się wprowadzenie do sprzedaży pierwszej opony radialnej. „Michelin X” był dostępny od 1949 roku.

Wprowadzanie nowych rozwiązań przyśpieszyło dzięki otworzeniu w 1965 roku toru testowego i ośrodka badawczego Ladoux Testing and Research Center we Francji.

Efektem badań było tworzenie pierwszych na rynku wyjątkowych opon.

W 1982 roku pojawiła się zimowa opona „Michelin XM +S100”. Jako pierwsza posiadała głębokie lamelki na bieżniku.

W 1992 roku wprowadzono pierwszą w historii „zieloną oponę”. „Michelin MXN” charakteryzował się obniżonym oporem toczenia. Krzemionka użyta w mieszance gumowej poprawiła również bezpieczeństwo i wytrzymałość opony.

Od 1995 roku Michelin jest właścicielem większościowym olsztyńskiego Stomilu. Obecnie fabryka jest uważana za jedną z najnowocześniejszych w Europie.

Michelin jest największym europejskim koncernem produkującym opony.

Gwarancja

Gwarancja na opony Michelin wynosi 5 lat od daty zakupu lub do momentu osiągnięcia granicznego, dopuszczalnego przez przepisy zużycia czoła bieżnika (1,6 mm), w zależności od tego co nastąpi wcześniej.

Opinie klientów

Brak opinii o produkcie

Posiadasz ten produkt?

Napisz recenzję